FAQ

Produkty

1. Aké miesta sa nachádzajú v turistických pasoch Naturu?

Kompletný zoznam miest, ktoré sa nachádzajú v našich turistických pasoch, nájdete na podstránke každého produktu.

2. Kde získam pečiatku do turistického pasu?

Pečiatka sa zvyčajne nachádza pri vstupe do objektu, prípadne na recepcii či v pokladni.

3. Koľko strán majú turistické pasy od Naturu?

Počet strán našich turistických pasov závisí od konkrétneho druhu. Počet strán je možné nájsť na podstránke konkrétneho produktu.

4. Čo mám spraviť, ak sa v turistickom pase nenachádza určitý objekt, ale chcem z neho pečiatku?

Súčasťou každého nášho pasu sú aj prázdne stránky, na ktoré je možné zbierať takéto pečiatky.

5. V akom formáte sú vyrobené turistické pasy Naturu?

Všetky turistické pasy, s výnimkou Detského Tatranského pasu, sú vyrábané vo formáte A6 (105 x 148 mm). Detský Tatranský pas je vyrobený vo väčšom formáte A5 (210 x 148 mm).

6. Čo je to PEFC certifikát?

PEFC certifikát označuje produkty, na ktoré bol použitý papier vyrobený s dodržaním tých najvyšších ekologických, sociálnych a etických štandardov. Tento certifikát taktiež zaručuje, že drevo spotrebované na výrobu papiera pochádza z lesov, ktoré sú obhospodarované trvalo udržateľným spôsobom.

7. Aký papier používate na plagáty?

Na výrobu našich plagátov používame papier značky FAVINI s označením Crush Corn. Ide o ekologickú radu papierov s certifikátom FSC, bez obsahu GMO. Papier FAVINI Crush Corn obsahuje až 40 % recyklovaného odpadu a je vyrábaný s použitím energie z obnoviteľných zdrojov.

8. Ako mi príde zabalený stierací plagát?

Stieracie plagáty z našej ponuky odosielame zrolované spolu s vrstvou ochranného papiera. Takto pripravený plagát odosielame v otvárateľnej krabičke, ktorá je umiestnená v kartónovom prepravnom obale.

9. Aký je rozmer stieracích plagátov?

Stieracie plagáty vyrábame vo formáte A2 (420 x 594 mm) a vo formáte A3 (297 x 420 mm).

10. Dostanem k plagátu alebo stieraciemu plagátu aj rám?

Súčasťou žiadneho z našich plagátov ani stieracích plagátov nie je rám. Vybrať si však môžete z našej ponuky praktických magnetických rámov: https://naturu.sk/magneticke-ramy/

11. V akej veľkosti sú magnetické rámy, ktoré predávate?

Aktuálne predávame magnetické rámy v 2 veľkostiach. Väčší formát s dĺžkou 43 cm je vhodný na plagáty A2 vo vertikálnej polohe, ako aj na plagáty vo formáte A3 v horizontálnej polohe. Menšie magnetické rámy s dĺžkou 31 cm, sú vhodné na plagáty vo formáte A3 vo vertikálnej polohe.

Doprava a platba

12. Aké možnosti dopravy ponúkate?

Zásielky doručujeme prostredníctvom prepravnej spoločnosti Packeta. Tá ponúka dva typy doručenia: Vyzdvihnutie zásielky na výdajných miestach (vrátane výdajných miest Z-BOX) a Doručenie externým kuriérom na adresu zákazníka.

13. Koľko trvá doručenie?

Spoločnosť Packeta deklaruje doručenie D+1 v rámci Slovenskej republiky. To znamená, že balík býva zvyčajne doručený už na druhý pracovný deň odo dňa podania u dopravcu. Výnimkou v dobe doručenia zásielok sú vianočné sviatky, ktoré z dôsledku vyťaženosti dopravcov môžu predĺžiť dobu dodania zásielok.

14. Koľko trvá, kým moju objednávku odošlete?

Zásielky odosielame každý pracovný deň v ranných hodinách.

15. Poskytujete aj možnosť osobného odberu?

V súčasnosti neposkytujeme možnosť osobného odberu zásielok.

16. Čo je to Z-Box a výdajné miesto?

Z-Box(y) sú špeciálnym typom samoobslužných výdajných miest. Pre vyzdvihnutie zásielok v tomto type odberných miest, je potrebné mať vo vašom mobilnom telefóne nainštalovanú aplikáciu Packeta. Fungujú nonstop a je v nich možné platiť za zásielky alebo je možné dobierku uhradiť priamo v mobilnej aplikácii.

Výdajné miesta sú prevádzky rôzneho charakteru, v ktorých je možné pomocou hesla vyzdvihnúť, ako aj odovzdať zásielku. Na výdajných miestach je možné platiť zásielky v hotovosti, ako aj kartou. Spoločnosť Packeta disponuje najväčšou sieťou výdajných miest, ktorých zoznam nájdete na tomto odkaze: https://www.packeta.sk/pobocky

17. Ako zistím, kde sa nachádza môj balík?

Spolu s informáciou o tom, že vašu zásielku prevzala od nás spoločnosť Packeta, dostanete v emaile aj unikátny odkaz s trasovacím číslom, pomocou ktorého môžete sledovať aktuálny stav doručenia zásielky (vrátane miesta, na ktorom sa zásielka práve nachádza). Aktuálny stav vašej zásielky môžete sledovať aj na tomto odkaze:https://tracking.packeta.com/sk_SK/tracking/search

18. Ako si preberiem zásielku v Z-BOXe? (Packeta)

Pri prevzatí zásielky v Z-BOXoch spoločnosti Packeta stačí zadať heslo z SMS alebo mobilnej aplikácie Packeta, ktoré vám otvorí príslušné miesto, v ktorom je uložená vaša zásielka. V prípade, že bude vaša zásielka poškodená, môžete Z-BOX využiť aj ako miesto na vrátenie zásielky.

19. Aké sú spôsoby platby za zásielku na výdajných miestach a v Z-BOXoch Packeta?

Na výdajných miestach a v Z-BOXoch spoločnosti Packeta je možné za zásielky platiť platobnou kartou, alebo pomocou aplikácie Packeta.

20. Je možné predĺžiť lehotu na vyzdvihnutie zásielky na výdajnom mieste a v Z-BOXoch?

Lehotu na vyzdvihnutie zásielky je možné predĺžiť priamo v aplikácii Packeta, alebo kontaktovaním spoločnosti Packeta emailom.

21. Môže za mňa moju zásielku na výdajných miestach a v Z-BOX vyzdvihnúť niekto iný?

Spoločnosť Packeta umožňuje tzv. Zdieľanie zásielky. Viac informácií o tom, ako môže za vás zásielku vyzdvihnúť iná osoba nájdete na tomto odkaze:https://www.packeta.sk/blog/zdielanie-zasielky.

23. Tovar som zaplatil vopred, ale nestihol som si ho prebrať. Čo teraz?

V prípade, že ste si nestihli prevziať zásielku, prepravná spoločnosť spracuje vrátenie zásielky späť ku nám. Ak máte o predmetný tovar stále záujem, je potrebné vytvoriť novú objednávku. Finančné prostriedky z vašej pôvodnej zásielky budú po jej spracovaní poukázané späť na váš účet.

24. Ako získam dopravu zadarmo?

Dopravu zadarmo je možné získať pri nákupe, ktorého výška presiahla hodnotu 49,90 €. Platí pre všetky spôsoby dopravy a platby.

25. Môj balík prišiel poškodený. Čo mám spraviť?

V prípade, že ste obdržali poškodenú zásielku, postupujte podľa pokynov, ktoré sú uvedené na stránke prepravcu: https://claims.packeta.com/sk. Následne nás, prosím, bezodkladne kontaktujte na emailovej adrese info@naturu.sk. Reklamáciu predmetnej zásielky vyriešime s prepravcom a vám bude odoslaná nová zásielka.

26. Aká je maximálna povolená suma dobierky?

Maximálna povolená suma pri platbe na dobierku je 100 €.

27. Môžem na výdajnom mieste alebo kuriérovi zaplatiť aj platobnou kartou?

Áno, v oboch typoch doručenia tovaru je možné zaplatiť platobnou kartou.

28. Ako vrátim tovar a aká je lehota na vrátenie?

Kompletný postup vrátenia tovaru je možné nájsť na tomto odkaze. Lehota na vrátenie tovaru je 14 dní odo dňa prevzatia vašej zásielky.

29. Kedy mi budú vrátené peniaze za vrátený tovar?

V prípade dodržania všetkých potrebných krokov, ktoré vyžadujeme pre korektné spracovanie vrátenia tovaru, vám budú finančné prostriedky vrátené do 14 dní odo dňa doručenia vami vráteného tovaru.

Ostatné

30. Kedy dostanem faktúru k objednávke?

V prípade platby kartou alebo bankovým prevodom, obdržíte faktúru v elektronickej forme v momente, keď vašu zásielku odovzdáme prepravnej spoločnosti.

V prípade platby na dobierku, vám bude faktúra z vašej objednávky odoslaná automatickým emailom až po prevzatí a zaplatení vašej zásielky.

Faktúry zasielame výhradne v elektronickej forme.

31. Ako mám postupovať v prípade výmeny tovaru?

V prípade, že tovar nechcete vrátiť, ale vymeniť, prosím kontaktujte nás na emailovej adreseinfo@naturu.sk.

32. Ako získam darček zadarmo k objednávke?

Darček ku objednávke získava u nás každý zákazník bez ohľadu na výšku objednávky.

33. Ako vás môžem kontaktovať?

Všetky možnosti kontaktovania nájdete na tejto podstránke: Kontakt

34. Chcem predávať vaše produkty v našom obchode/na chate. Aké sú možnosti spolupráce?

Sme otvorení rôznym možnostiam spolupráce. V prípade záujmu nás neváhajte kontaktovať na emailovej adrese: info@naturu.sk

35. Ako mám postupovať pri zadaní zlých údajov v objednávke?

V prípade, že vaša už odoslaná objednávka obsahuje nesprávne informácie, neváhajte nás kontaktovať a my predmetné chyby opravíme.

36. Ako si uplatním zľavový kód? Môžem si uplatniť aj viacero kódov v jednej objednávke?

Zľavový kód je možné uplatniť v košíku jeho zadaním do príslušného poľa. V košíku si môžete uplatniť viacero zľavových kód. To platí však len v prípade, že predmetný zľavový kód nie je obmedzený na používanie s viacerými zľavovými kódmi.

37. Ako mám postupovať, keď chcem stornovať objednávku?

V prípade, že chcete stornovať vašu objednávku, ktorá ešte nebola odovzdaná prepravnej spoločnosti, nás neváhajte kontaktovať. Ak ste objednávku zaplatili prostredníctvom online platby vopred, celá suma vám bude po spracovaní storna vrátená na váš bankový účet.

38. Môžem si objednať tovar do zahraničia?

Aktuálne predávame náš tovar len na území Slovenska, Česka a Poľska. V prípade záujmu o nákup v týchto krajínách, prosím navštívte naše ďalšie eshopy:

🇨🇿 CZ: www.naturu.cz
🇵🇱 PL: www.naturu.pl

39. Je možná množstevná zľava?

Pri nákupe nadmerného množstva produktov, sme ochotní kupujúcemu poskytnúť množstevnú zľavu. V prípade záujmu o takýto typ nákupu nás, prosím, kontaktujte na info@naturu.sk.

Nenašli ste odpoveď na otázku, ktorú ste hľadali?

Kontaktný formulár